Plötsligt tränade jag, alltså är jag glad.

Jaha, hur blev det här då? Både träning i sadel OCH blogginlägg på samma dag? Det var minsann inte iår.12108786_10153053201056433_5589329766656359574_nBild tagen av den eminente fysikfantomen Jone Steen. Boddan och Rissveds håller takt och jag gömmer mig för vinden nu när jag slutat med allt dragjobb.

Den här sidan har ju varit ganska starkt profilerad till mitt idrottsutövande tidigare, ett utövande som inte längre är så stor del av mitt liv. Det fanns ju fler saker jag var ypperligt intresserad av som cyklist också, helhetsperspektiv å det, men som inte fick eller tog sig något utrymme här.

Så jag tänkte väl göra ett försök att sparka liv i det här igen. Men nu från ett annat perspektiv som motionär, snart förstagångsförälder och statstjänsteperson med allt vad det innebär. Vi väntar vårt första barn i mars jag och Linda, så sjukt spännande och nervöst på en och samma gång.

Några högst relevanta tankar i mitt huvud just nu:

  • Vad är hållbar utveckling, egentligen?
  • Hur är det med jämställdheten, egentligen?
  • Hur är det ställt i världen, Sverige, Dalarna, Falun, egentligen?
  • Hur är det att vara motionär, egentligen?
  • Hur är det att arbeta statligt, egentligen?
  • Vad kan jag lära vår avkomma, egentligen?
  • Universum å sånt käbbel.
  • + ANNAT.

Vi får väl se om jag ger mig på att försöka resonera fram något kring dessa punkter eller inte, egentligen. Kan ju vara så att detta bara är en något sen 30-års kris, eller så är det en ny berikande fas i mitt liv. Eller både och.

One thought on “Plötsligt tränade jag, alltså är jag glad.

Kommentera

