Scott Genius 730 – Falu Edition.

Att leva ett aktivt liv är en livsstil utan tvekan och nu har jag byggt klart mitt redskap för att kunna fortsätta ha kul i skogen som glad motionär, med fokus på stigcykling i Falun med omnejd i första hand! Det är trots allt här jag spenderar 95% av all min tid i sadeln nuförtiden, så det är det behovet jag utgått ifrån.

Det blev det trendiga 27,5″ formatet med 150 mm slaglängd.

IMG_1312

Specifikation:

Ram: Genius Alloy 6061 custom butted Hydroformed tubes / tapered Headtube BB92 / IDS SL DM dropout for 142 × 12mm U-Mono Link / rear 180PM BB height adj. Ramstorlek: Large. Bakdämpare: FOX Nude / SCOTT custom w. travel / geo adj CTCD 3 modes: Climb – Traction Control – Descend / reb. Adj. Framgaffel: FOX 32 Float Evolution CTD Air CTD remote damper with 3 modes 15mm QR axle / tapered steerer reb. Adj. Vevparti: Shimano XT FC-M785 Hollowtech 2 med 34t Wolf Tooth Drop-Stop klinga. Pedaler: Shimano XTR. Bakväxel: Shimano XT RD-M786 SGS / DM Shadow PlusType / 20 Speed. Växelreglage: Shimano SLX SL-M670-I Rapidfire Plus. Bromsar: Shimano SLX BR-M675 Disc 180/F and 180/Rmm SM-RT64 CL Rotor. Sadelstolpe: Rockshox Reverb Stealth 420 mm (125 mm). Styre: Renthal Fatbar 780 mm (20 mm rise) Styrstam: Renthal Duo 31.8, 10°, 50 mm. Fälgar: Notubes ZTR Arch EX 650b. Nav: DT240s. Ekrar: DT Competition 2.0/1.6 Däck: Continental MountainKing (ProTection) 2,4″ med Stans Notubes vätska.

Vikt: 13,35 kg.

IMG_1313

IMG_1314

IMG_1315

IMG_1316

Blir perfekt att nöta med på Lugnet och Källviken framöver! Hade jag gjort något annorlunda hade det blivit en 150 mm Reverb Stealth istället för en 125 mm och det finns uppgraderingspotential på dämparfronten, men det duger mer än gott för stunden.

Repeterar att det inte är den lättaste heldämpade cykeln jag ägt, men lätt den roligaste!

Kommentera

