Livets storm

Har varit oerhört trött senaste tiden, därav bristen på inlägg här på hemsidan. Jag har balanserat på gränsen av min förmåga med allt som hänt på sista tiden.

Nytt jobb, starten av företaget och farmors bortgång har bidragit till en mycket intensiv period. Det kändes som om begravningen förra veckan var förlösande på många sätt. Är oerhört stolt över hur jag hanterat situationen och känner att det gjort mig starkare, att det under en period gjort mig till en sämre bloggare kan jag leva med.

Vaknade som ett barn på julafton i morse och hade höga förhoppningar på riktig äventyrspendling på hemvägen idag i samband med stormen Svens intågande över Dalarna på eftermiddagen, när snöfallet började på förmiddagen saknade jag bara vinden, mer snö och mörkret för att det skulle vara kompletta förutsättningar för riktig äventyrscykling, något jag älskar!

Det lugnade, lyckosamt nog ur ett helhetsperspektiv, ändå ner sig såpass att när det väl var dags att cykla hemåt efter en bra dag på verket, så var det ljummet och en decimeter nysnö på backen.

Det riktiga äventyret uteblev men lite sladdintervaller och snösurfande blev det allt! Iallafall fram till kommungränsen till Falun, får tacka Borlänge kommun med omnejd för återhållsam plogning som gjorde halva hempendlingen lite äventyrlig. I Falun var det nämligen plogat hela vägen hem till Galgberget, på cykelvägarna.

Det tog under timmen imorse i fina förhållanden och 95 minuter på hemvägen så lite naturlig tidsskarv blev det ju trots allt ändå. Roligt att cykla!

Kommentera

