Återtåget börjar nu!

Jag prioriterar mindre tid åt att idrotta nu än föregående år, av flera anledningar. En relation att vårda och bygga på för framtiden, vilket jag gladeligen gör och värdesätter högt. Ett nytt arbete och karriärmöjlighet som kräver mer av mig, både energi och tidsmässigt. En vilja att fortbilda mig för framtiden.

Det var enklare att prioritera idrottandet när man var olycklig ungkarl utan några andra planer än att träna cykel och arbeta. Jag har förändrats, mitt liv har förändrats. Jag vill så mycket mer.

Hade jag haft den där starka övertygelsen och grundmotivationen kring Triathlon hade jag löst tidsfrågan, hittat timmar och minuter, skapat mig förutsättningar. Vänt och vridit på varje sten. Det är så man löser det om man brinner för något. Det mesta går om man verkligen verkligen vill. Jag går istället runt och funderar över hur jag egentligen tänkt att hinna med att lära mig springa och simma? Och framförallt om det är värt det. Bara det besvarar en del frågor om man vill syssla med idrott på den nivå jag vill.

Jag behövde få ett break i min negativa spiral kring cyklingen i somras, det var så infekterat av olika anledningar. Triathlon blev det oväntade botemedlet.

Har kommit till insikten att jag är fasen inte helt klar med cyklingen, ska jag låta den här senaste tidens motgångar rasera det jag har tränat för sen 2009? Jag är inte precis någon veteran i det sammanhanget heller.

Känner en glöd som vuxit fram inom mig med lite distans till allt. En glöd som vill åstadkomma saker i sadeln, som längtar efter att löpa linan ut, använda de erfarenheter jag samlat på mig och försöka komponera ihop en vacker symfoni.

Så istället för att spela fler instrument än jag hinner med, så känner jag att jag vill hitta vägar tillbaks till det jag en gång startade och kände. Återtåget har lämnat perrongen och resan börjar nu!

One thought on “Återtåget börjar nu!

Kommentera

