Dödssjuk

Det här med att komma igång är väl ett kapitel i sig. Kroppen alltså, så den håller på och går på defensiven. Jag blev väl ”dödssjuk” istället för att komma igång. Jag har i regel en-tre sjukperioder per år, de inträffar i regel den här tiden varje år. Varit krasslig sen i måndags med feber och allmänt gnällig kropp.

Med dryga veckan kvar till 30 km Lidingölopp och minimalt med löpning i benen sen Sala Silverman så inser jag att jag får behandla loppet som ett distanspass i bästa fall. Vet inte om kroppen pallar 30 km utan tillvänjning, eller ja kroppen pallar men inte utan större skaderisk som jag ser det.

För min del är det inte så viktigt med Lidingöloppet, jag följer med Linda som ska springa tjejloppet på Söndag, vi får en trevlig helg i storstan med goda vänner och samtidigt röra på oss lite!

Kommentera

