Inför: Sala Silverman

Skärmavbild 2013-08-01 kl. 13.01.40

Har känt mig lite krasslig i veckan och har därför tagit det extra lugnt de senaste dagarna, men det känns bättre och bättre så det ska nog inte vara några problem att genomföra tävlingen imorgon! Triathlonpremiär på riktigt! Cyklade och sprang lite igår och idag har jag simmat 1 km i fridfullt tempo. Jag är så redo jag kan bli!

Ska bli riktigt intressant att se hur det flyter på under simningen och löpningen med 5 veckors träning, cykelbiten känner jag mig mindre orolig över även om den skiljer sig mot t.ex en tävling på MTB.

Mitt mål imorgon är att klara av 1930 meter simning, 90 km cykel och 21 km löpning under 5 timmar. Totalt ska det väl avverkas en sträcka på cirka 113 km. Så det är ingen världsrekordtid jag räknar med precis, men för mig kommer det bli en utmaning!

Utöver cyklingen är de andra två momenten ett lokalt oskrivet blad, jag har sprungit 10 km efter ett 90 km tempopass i tävlingsintensitet och det var ingen lek i sandlådan, kändes riktigt mysko och det var svårt att hitta rytmen så jag har respekt för avslutningen och kommer försöka hålla mig lugn i sadeln. Men känns dagsformen bra så kommer jag givetvis trycka på under cykelmomentet. Och nu har jag ju tempohjälm också.

bild

Som jag skrivit tidigare så är det svårt att sätta mål när man inte har så mycket erfarenhet av den här typen av insatser. Jag vet helt enkelt inte vad jag klarar av, än. Inte mer än att jag tror under 5 timmar är teoretiskt rimligt, så jag börjar med att lägga ribban där och ser vart det landar!

Känner mig fortfarande som ett barn på julafton inför detta så jag ser framemot morgondagen med stor glädje!

4 thoughts on “Inför: Sala Silverman

Kommentera

