Que pasa? No Cykelvasa.

2 tävlingssäsonger i rad har jag tidigt på året satt den här tävlingen som största målet för hela säsongen. Nu sitter jag här med en känsla som sakta byggts upp under hela säsongen som tyvärr kulminerat lagomt till CykelVasan, nämligen att tävla MTB inte är det minsta roligt eller givande.

Så trots att jag faktiskt verkligen gillar tävlingen, med sin fina stämning och med ett grymt arrangemang känner jag ändå ingen som helst plikt eller innerlig vilja att ställa mig på startlinjen. Och eftersom min fria vilja faktiskt inte befinner sig i något fångenskap, så avstår jag från att starta. Glädjelöst tävlande är värdelöst tävlande.

Hoppas att alla ni andra som står på startlinjen imorgon har kul och uppnår era mål, kör hårt! Själv kommer jag göra sista förberedelserna inför nästa helg istället, då jag kör min första Halv-Ironman i Sala. Något jag ser framemot som ett barn på julafton!

Samtidigt som min tävlingssäsong på MTB nu faktiskt är över så passar jag på att officiellt meddela att jag kommer gå min egen väg fr.om nu. Jag önskar Team Corratec Sweden stort lycka till med sin satsning i framtiden och jag tackar teamet och dess sponsorer för samarbetet som varit!

10 thoughts on “Que pasa? No Cykelvasa.

  1. Du är väl så klok tycker jag :) du kommer att rocka på halvironman, de har jag ju faktiskt sett på onsdagskvällarna! Magnus och jag önskar dig lycka till!! :)

  2. ”Det finns en ro och den beror på att man har en tro på det man tror på”. Citat okänd, men jag hörde det i ett tal på en mycket personlig fest för en vän. Ditt beslut är helt rätt om det är så du känner!

    Lycka till! (och sluta för Guds skull inte att blogga ;))

  3. Vad är det med MTB som gör att du inte känner glädje längre? Är det pga att tävlingarna är så smärtsamma eller att dina förväntningar inte har infriats som planerat. Alltid tråkigt när folk går bort från MTB tycker jag. Hoppas att du hittar tillbaka med en ny lust och tändning. För egen del gjorde ett uppehåll på 8 månader för tre år sedan susen för att suget skulle återkomma.

    • Har inte så mycket med tävlingarnas resultat eller mina förväntningar att göra. Det blir lite som ett dåligt förhållande som man kan behöva lite distans till för att inse att det nog var rätt bra ändå, eller att man gjorde rätt som gick vidare.

Kommentera

