En dag i stumhetens tecken!

Fyrorna imorse blev fail, kan vara att jag öppnade på 420W på första och att det var ett bra tag sedan jag körde testcykel nu. Lungorna vände sig ut och in på andra och trots att jag slet som ett djur ville benen inte hålla sig över 400W som var målet, när jag ”spurtade” sista 30 sek på 375W så förstod jag att jag var sprängd och trampade ur. Att man aldrig lär sig! Men 2 st är ju fler än 1.

420W i snitt över 4 st 4 minutare är vad jag kör på en riktigt bra dag. 400W brukar jag i vanliga fall klara oavsett dagsform, men inte idag! Första passet fyror efter ett lååångt uppehåll brukar ha hög failfaktor, för mig iallafall. Så det är inget jag gräver ner mig i diket för, får en ny chans snart!

Bättre gick det på Triathlontävlingen tycker jag, det var ju tävlingspremiär för mig! Och det var grymt kul och riktigt stentufft. Kortdistans 220 m simning, 16 km cykel och 3,2 km löpning men jag tror banan är lite längre, eller min GPS vill få det till det iaf. Alla distanser kan vara jobbiga, på sitt sätt.

996552_508713289202575_1087661362_n

Hade precis hunnit få mina tempopinnar som jag slängde på strax innan jag åkte upp till Stångtjärn. (Och ja, det är Micke P ni skymtar i bakgrunden. Bästa hejaklacken på hela dagen!)

Löpningen var vedervärdig idag, har ett minne av ett pass fyror för två år sedan som etsat sig fast i sin vidrighet, löpningen idag skrev över det minnet och ersatte det gamla.

526412_508713299202574_723093656_n

Målet för dagen var att ta mig i mål under 50 minuter. Jag hade tiden 47:10 min, så det fixade ju sig med marginal.

Resultat

Kommentera

