Stödhjul är bra att ha, alltid!

Som senaste inlägget förtäljde så ska det väl avverkas en sån där Halv Ironman i Augusti, så jag har tagit hjälp med både löpningen och simningen eftersom jag är ny inom båda grenarna teknikmässigt.

Sofia Reyier Österling har visat några bra löpskolningsövningar som jag integrerat i mina löppass och idag var det Magnus Johanssons tur att bidra till utvecklingen i form av ett teknikpass i simbassängen! Att ha så kompetenta och vänliga människor i sin närhet tycker jag är bland det finaste som finns! Magnus och jag träffades om jag inte minns helt fel första gången på ett av de gemensamma vinterdistanspassen som körs på Söndagar här i Falun. Han är även en del av Dala Sports Academys Triahtlonsektion, vi DSA cyklister tränar en del tillsammans med 3-stegsraketerna på vintrarna.

Skärmavbild 2013-07-24 kl. 15.51.26

 

Magnus gav mig utöver konstruktiv feedback på min simteknik även flera bra individuellt anpassade övningar, utifrån mina tekniska sorgebarn, att jobba vidare med inför nästa träff. Han har ju en sån där ängels ödmjukhet och tålamod också, vilket underlättar samarbetet!

Jag är iallafall grymt nöjd med dagens framsteg, kändes riktigt kul!

Vad gällande Engelbrektsturen så har jag inte tagit något beslut om jag ska deltaga ännu, det finns flera orsaker men det handlar främst om att min inre motivation till att tävla cykel just nu helt enkelt inte finns, alls. Jag arbetar stenhårt och har en bra plan för hur jag ska hitta tillbaka men det får ta den tid det tar. Jag tar en dag i taget och håller CykelVasan i horisonten framför allt.

Jag har redan kört alldeles för många tävlingar de här senaste två säsongerna på yttre motivationsfaktorer för att veta att det inte är hållbart i längden. Kör jag så kör jag för att jag verkligen verkligen vill det, svårare än så ska det inte vara även om jag gjort det mer komplicerat än så under resans gång.

2 thoughts on “Stödhjul är bra att ha, alltid!

Kommentera

