Tillbaka till verkligheten!

Jag har försummat hemsidan senaste tiden och under resans gång har jag blivit mer eller mindre klappkass när det kommer till mer personliga inlägg med kanske några få undantag.

En bidragande orsak kan vara att hemsidan, istället för att ha varit ett utlopp för verkligheten och alla dess skavanker och succéer, blivit något kommersiellt städat och ytligt tillsynes ”perfekt” tillhåll. Jag har lagt mer fokus på att samla reklamloggor än antalet personliga reflektioner, vilket är ungefär så intressant att klockorna stannar. Utöver det uppenbart ointressanta i det så påverkar detta även min självkänsla negativt.

Idrotten är en oerhört viktig del av mitt liv för utöver att uppfylla det grundläggande fysiologiska behovet av motion, så får idrotten mig att vilja syna mig själv som människa och jag lär mig saker om och av mig själv hela tiden. Det är, faktiskt, en av mina favoritsysslor här i livet, att utvecklas. Att gå in i mörkret utan att veta vad som händer eller vad som kommer finnas där när/om jag hittar lysknappen.

För min egen självkänsla och utveckling så kommer jag göra en del förändringar framöver, vad det innebär i detalj kan jag redogöra för vid ett senare skede. Men en bra start är ju att göra hemsidan till det, för mig, viktiga utloppet för verkligheten som det en gång varit.

Kommentera

