Semesterförkylning #1

Den kom som ett brev på posten, första veckan semester innebar jetlag och allmän slutkördhet när arbetstempot drogs ner markant och verkligheten kom ikapp. Avslutades med en liten nätt förkylning lagom till Mörksuggejakten. Så det blev årets första DNS till följd av detta!

Men nu har jag börjat smyga igång träningen igen, en vecka sedan jag cyklade men igår blev det lite löpning och idag på förmiddagen har jag varit och kört finstryka. Blir nog några längder i bassängen i eftermiddag och imorgon tänkte jag göra 3-grenspremiär och vara med på det där Triathlon mitt i veckan, sålänge det inte blir misärväder. Finns att göra här i Falun om man så vill, älskar den här stan.

Jag kommer inte köra XC-SM nästa helg, det beslutet var dock taget sedan en längre tid tillbaks. Kommer istället fokusera min energi och tid på att försöka mig på en toppning till CykelVasan och de tävlingar som ligger därikring, Engelbrektsturen och Finnmarksturen bland annat.

Grillen går varm här hemma, vädret är kanon och livet är fint!

Kommentera

