Lida Loop 2013

Åh. Vilket. Saftkalas. Bilden nedan sammanfattar känslan efter målgång.

5823_626833537328960_771570879_n

Gick väl bättre än någonsin uppför startbacken och ut på grusvägarna och egentligen hela första loopen kändes bra! Ut på andra loopen kom spöregn och åska. Det var roligt en stund. Sen kom krampen och kylan. Då var det 30-35 saftkalaskilomter kvar. Partytime!

Jag är i efterhand riktigt nöjd med att jag kämpade på i min takt och tog mig i mål och för det belönades jag en 16:e plats i H-Elit. Jag gjorde det jag kunde med det jag hade för dagen.

Resultatet i sig är ju ingen skräll åt något håll, jag har varit jämn resultatmässigt de här första 3 deltävlingarna i cupen och för det hamnar jag nu på en 13:e plats i totalen, men det är långt kvar av cupen så mycket hinner hända än. Jag söker däremot inte resultaten i sig, de är en produkt av massa andra saker som faller på plats när man har flyt, kände helt enkelt att jag inte riktigt hade flyt igår och det är väl den besvikelsen som syns mest på bild.

Grymt bra arrangemang som vanligt, vädret tycker vissa var det roligaste på hela året, jag tillhör dom andra.

Fram tills Ränneslättsturen om 3 veckor blir det tävlingsuppehåll, ska träna, se brorsan ta studenten, fira midsommar och ladda batterierna ordentligt!

Kommentera

