Högbobiken 2013

Nöjd med dagens tävling, att vädret var på vår sida iår gjorde inte upplevelsen sämre!

981049_393874737391939_1064611255_o

Grymt startfält på årets upplaga, blev hög fart direkt och delvis mycket grusväg. Första ”grusvägsracet” för iår som jag ser det. Även om sista milen på varje varv var stig och brytbackar.

Darvell, Fredrik Eriksson, Palmberg, Bleckur och Martin Eriksson fick lucka efter nån kilometer och jag hade inte ben att gå med så jag fick släppa, medan Landström kom upp bakifrån och höll ett grymt tempo i jakten på de framförvarande. Hängde på honom en kort stund och vi kom ikapp Lars Bleckur efter ett tag.

Sen fick Landström en lucka och efter att jag försökt jaga ifatt han, som nu hade anslutit till Martin som också fått släppa de längst fram, hamnde jag tyvärr i ingenmansland då jag inte lyckades gå ifatt de två.

970362_393901110722635_1348394468_n

Körde därefter själv fram till varvning innan jag bestämde mig för att 20 km ensam fick vara nog, Lars och en Gävlecyklist anslöt bakifrån efter en stund och sen slog vi följe fram till sista milen där Lars stötte i första backen och jag gick med medan Gävlecyklisten släppte. Sen rasslade det till i kassetten från densamme även i nästa backe, jag gick med fast det kostade som räntan till ett SMS-lån i benen. Tredje backen och stöten ställdes det skåp på och han fick en lucka som jag inte lyckades göra något åt och det blev 7 sekunder in till mål mellan oss. Tufft och fint som det ska vara!

Landström hade strul med kroppen och Palmberg punkterade så Lars blev 4:a och jag 5:a på årets upplaga. Fredrik Eriksson vann solo före Darvell och Martin Eriksson.

Jag är nöjd med dagen, fantastiskt trevligt och riktigt kul att träffa så många bekanta ansikten från Gävletiden också. Tack för alla hejarop!

Alla foton: Daniel Eriksson

Resultat Högbobiken 2013

Kommentera

