Långa Lugnet 2013

Vilket saftkalas det blev. I nya tävlingskläder dessutom! Nu är det svarta svart på byxorna.

966901_623234981022149_1619037243_oEfter masterstarten blev det jämnt tempo uppför Högbo, satt med ganska fint. Lite hetsigt blev det på grusvägarna under Loop 1, men inga större incidenter egentligen. Tyvärr drogs det ut på ett ställe och jag låg dåligt positionerad och fick se första klungan segla iväg. Rullade in med andra klungan till varvning tillsammans med Micke. Sen ut på Loop 2 så sprack det upp ännu mer, visste att det skulle bli rätt tufft så jag försökte hålla igen och fick släppa Mickes rygg och hitta mitt tempo istället, han körde på bra!

Blev väldigt mycket ensamåkande efter detta och ut på tredje och sista loopen så var jag dessutom rätt rökt redan och lite orolig över hur det nu skulle gå i alla korta branta backar som kvarstod. Plockade ändå några placeringar och Landström kom ångandes förbi med nån kilometer kvar och jag va väl så stum. Lyckades ändå hålla rätt bra fart tycker jag, även om det kändes segt i kroppen.

976446_623234417688872_25318_o

Kunde med kramp i vader och framsida lår knappt ta mig ner för serpentinvägen mot mål och uppför hästskon knep det till en sista gång innan jag kunde konstatera att det bara återstod att rulla i mål med tiden 02:19:19 (8,67% efter vinnartid), som 16:e i H-Elit. Med facit i hand så hade jag inte kunnat göra mer med det jag hade idag och på den här tuffa utslagsgivande banan och jag kämpade verkligen, nöjd med det! Kommer ihåg hur svårt jag hade för att ta ut mig förra året och även om det gör ont så njuter jag av att kunna ta smärtan iår.

Efteråt hade vi en trevlig liten grillfest här hemma och när gästerna hade åkt var jag helt urlakad och slut som artist, så trött har jag inte varit på länge. Legat med frossa och svettningar inatt, då vet man! Nästa helg är det dags igen, Lida Loop.

Bilder Nya Långa Lugnet 2013 på teamets facebooksida
Resultat Nya Långa Lugnet 2013

Kommentera

