Inför: Borlänge Tour 2013

BlgeTourLogga

 

Dags för etapploppet Borlänge Tour i helgen, en av de bästa deltävlingarna i SWE-Cup XC om inte den bästa som anordnas av Borlänge CK. 3 dagar, 3 tävlingar. Iår med nytt upplägg mot föregående år. Kul att man vågar försöka utveckla ett redan väl fungerade koncept!

Vi inleder på Fredagen med en Sprint (XCE) istället för en prolog, kör XCO på Lördag och XCC (Criterium) på Söndagen istället för XCT (Tempo) som avslutning. Ska bli kul!

Jag har kört Borlänge Tour 2 gånger tidigare, 2011 blev jag totalt 17:e man i H-Elit och 2012 slutade jag på en total 20:e plats. Det här med XCO och dylikt är väl inte min paradgren och det har inte blivit några sådana race hittills iår heller. Blir ett ruggigt starkt startfält också så det blir tufft att förbättra föregående resultat men jag siktar givetvis på att köra snabbt, få en fin genomkörare inför Långa Lugnet nästa helg och framförallt ha kul!

Jag var ute och sprang i Mellsta, där tävlingarna körs, igår och det såg lovande ut inför helgen! Blir nog snabba och fina banor.

Skärmavbild 2013-05-21 kl. 06.34.24

Nu ska jag bege mig till Friidrottshallen på Lugnet och köra styrka med Dala Sports Academy och ikväll blir det Dalacuptävling på Landsväg i Sundborn!

Kommentera

