21 varv vansinne

Ska tävla lite Velodrom på Lördag, tillika Svenska Mästerskapen. Synade programmet för cirka två veckor sedan och såg bara en disciplin som jag kände mig bekväm med och/eller intresserad av. 4 km förföljelse, 21 varv vansinne. Känner mig inte tillräckligt bekväm för att ställa upp i klungtävlingarna och spurt på kilometern är väl inte precis min paradgren. 4 km blir fint, formen är väl som den är den här tiden på året för en inbiten skogscyklist.

Skärmavbild 2013-01-23 kl. 17.17.51

Förberedelserna har varit lite tärande, jag gillar inte att komma oförberedd men skjuter in mig i ett hörn när jag dels impulsanmälde mig utan tanke på att jag saknar visst material och har lite svårt för det där med ”bara köra”. Det är helt och hållet mitt eget fel givetvis. Igår kulminerade allt och jag var nästan beredd att kasta in handduken och lägga mig ner i fosterställning och låta helgen gå obemärkt förbi, men så har man bra människor ikring sig som pushar och peppar när man behöver det som allra mest, ovärderligt.

Efter morgonens träningspass och med det stöd Lars-Åke Östlin (Dala Sports Academy) bidragit med, är känslan att det kommer bli grymt kul att tävla Velodrom i helgen tillbaka!

Ska försöka pränta in ett behövligt mantra tills dess, ”Gå inte ut för hårt”. Önska mig lycka till!

4 thoughts on “21 varv vansinne

Kommentera

