Högbobiken

Första upplagan av Högbobiken kördes idag. Bra arrangemang av OK Hammaren och Sandviken CK! Mer sånt! Några anledningar till att arrangemanget var bra:

Gott om parkeringar och övernattning nära start/målområde, dusch/bastu efteråt, ordentligt podium (inga kaffestolar och tröttingar), bra speaker och framförallt bra PA-ljud, gott om funktionärer ute i spåren och en bana som går på en loop á 2×25 km (eller 1 om man så vill) som passar de flesta. Även om det med senaste dagarnas regnande och dagens +8 grader och regn blev en lerfest deluxe så höll det ihop bra med tanke på förutsättningarna.

Foto: Stefan Antonsson

Jag, Pelle Sjudin och Fredrik Ericsson bildade en trio kort efter start med bra samarbete och farthållning, in mot varvning på första varvet klantade jag mig samtidigt som Fredrik växlade tempo och han och Pelle fick en lucka direkt som jag inte hade ben att kunna täppa igen, dom va bättre helt enkelt! Jag förpassades till Ingemansland resterande delen av loppet och fick välbehövlig tid med mig själv och fortsatte kämpa vidare.

Fredrik var snabbast idag, följt av Pelle och mig. Tror det dök upp kring 150 st själar trots misärvädret, är väl värt en applåd bara det. Pratade med en del personer efteråt och det var många som slet på bra idag och var nöjda efteråt, bra stämning med andra ord. Precis som det ska va!

Foto: Stefan Antonsson

Foto: Stefan Antonsson

Foto: Stefan Antonsson 

Målområdet en stund efter avslutat saftkalas.

Bröderna Palmberg poserar framför podiet, en stor bidragande orsak till att detta blev så bra som det blev är den samlade erfarnheten hos alla de som arbetade med arrangemanget.

Resultat lär dyka upp här senare.

Efteråt bar det av till Järbo för mat + fin efterrätt (ett riktigt saftkalas) hos familjen Sjudin/Haräng, alltid lika trevligt.

2 thoughts on “Högbobiken

Kommentera

