Skuggarvstempo #2

16 dagar sedan jag gjorde premiär på Skuggarvstempot, då blev tiden 31:50.46 min med ett snitt på 91% av maxpuls. Idag kände jag att det var dags för ett försök igen. Den här gången med en betydligt bättre känsla i kroppen än sist. En hel del vila och mindre träning senaste tiden, jag litade dock inte på att bra känsla = snabb. Så målsättningen var att försöka ta mig runt under 31:30 min vilket vore en fin puts!

Redan från start kände jag att kroppen var pigg så jag klämde på den första biten till Sundborn där det inte är så mycket uppför och jag kan köra på mitt slätdrag. Sen hoppades jag vara i så pass bra skick att jag ändå kunde slita mig uppför alla backar på slutet utan att tappa för mycket tid, till skillnad mot sist då jag gjorde just det.

Och det kändes verkligen bra idag även den sista biten.

Körde utan att titta ner på klockan under tiden för att köra helt på känsla, blev riktigt glad och överraskad när klockan visade 30:02.96 min vid målgång, snittade 92% av maxpuls. Vindförhållandena va helt okej, svaga vindar som låg lite emot från Sundborn in till Falun och kanonväder med +24 grader.

Mer info om Skuggarvstempot finns här.

Glider nog ner med MTB’n och tittar på när alla spurthens kör Ingarvet GP ikväll, jag har fortfarande inte lärt mig att spurta i bocken på landsvägshojen och är vingligare än en skadeskjuten kråka. Nu får jag väl se och lära så att säga.

8 thoughts on “Skuggarvstempo #2

Kommentera

