Korta Billingeracet

Härlig atmosfär, roligt att träffa allt MTB-folk igen och att Långloppscupen äntligen är igång! Åkte med teambussen från Örebro igår eftermiddag, vi har haft trevligt. Tävlingsmässigt så skar jag upp bakdäcket mot något vasst efter halva första loopen ungefär, så mitt lopp tog slut där. Vilket medför att jag inte har så mycket mer än så att rapportera ur tävlingsperspektivet. Fick i en slang och kunde iallafall varsamt cykla till stadion tillslut och kliva av.

På vägen hem från Örebro hade jag sedan tidigare lovat mig själv att stanna till i Guldsmedshyttan för att kika lite närmre på dess kyrka som jag tycker är riktigt fin. Den sticker ut mot allt annat i närområdet, så jag avnjöt en promenad i finvädret.

Stannade även till i Klenshyttan och kollade på hyttruinerna, men de var inte lika fascinerande.

Imorgon blir det MTB-distans, har inte bestämt mig för om jag ska utforska lite stigar mot Borlänge för att få ihop lite mer stig på pendlingsrundan eller om jag ska ta mig till Långshyttan för att se om det går att cykla gamla Byvalla-Långshyttan Järnväg T.o.R.

Det är ju bra fint mot Stjärnsundshållet, kan ju vara bra för själen om inte annat.

3 thoughts on “Korta Billingeracet

  1. Ping: Arbetet bakom kulisserna inför 2013 | Jesper Hjortsberg

Kommentera

