Distans

Har haft en fin vecka med lite distans från cyklingen och arbete, vilket har varit välbehövligt. Tog med mig landsvägscykeln och har givetvis hållt igång, har utöver det sovit oerhört skönt och oerhört mycket hela veckan, vilket även det har varit välbehövligt. Har passat på att reflektera en hel del och kommit till vissa insikter som har varit nyttigt för mig att börja bearbeta, både på egen hand och med stöd av andra kloka människor i min närhet. Vi tar och säger ett stadigt ”Hej då för den här gången!” till botten av behovstrappan nu tycker jag.

Det är rätt nyttigt att få lite distans till saker och ting ibland, vilket har varit rätt lätt när man får umgås med familjen och lära ett stycke systerdotter hur man gör armhävningar, läsa sagor, leka och baka.

Har fått i mig min första kopp kaffe i vuxen ålder också, jag kände att det var dags att öppna sinnet för nya smaker och upplevelser. Ger det en vecka med en kopp om dagen, sen får vi se om det blir en bestående last i livet eller inte.

Är i skrivande stund hemma i Falun igen, har varit ute och rullat lite med kryssbågen i skogen häruppe vid Källviken i regnet, kändes fint efter bilresan. Åker till Skövde imorgon för Billingeracet på Lördag, härligt att det stora saftkalaset som är Långloppscupen äntligen kör igång!

Det peppar vi på med lite Nutidsdisco tycker jag så ses vi på startlinjen på Lördag.

4 thoughts on “Distans

Kommentera

