MTB tempopendling Runnleden #1

Tänkte att det nog är lika bra o ha en MTB temposträcka till jobbet så man har lite tider att gå på under morgonpendlingen mellan Falun – Borlänge.

Starten går där grusvägen startar vid Runnleden i Falun. Stillastående start givetvis. Följer sedan leden hela vägen via Ornäs till Borlänge.

Mål i höjd med 50 skylten vid Barkargärdsgatan längs Faluvägen.

Tiden blev 30:36.38 min, 34.22 km/h i snitt. Det ska nog gå fint att komma ner under 30 min med lite mer pang-pang i benen. Innan frukost den här gången. På eftermiddagen blev det finpendling med Öijer på ”torra” och ”breda” stigar, precis vad jag behövde!

Satte mig i bilen och körde 42 mil till familjen i Undrom igår eftermiddag, har arbetat härifrån idag så nu är det långhelg för mig iochmed att jag är ledig nästa vecka. Kommer stanna här och ladda batterierna tills det är dags att röra sig mot Skövde och Billingeracet är tanken, känner att jag behöver det.

Kört en regnig ~1100 kcal emorunda på räsern med Springsteen i lurarna idag, nu blir det jordgubbar!

Kommentera

