Inget nytt på Kringelfronten.

Foto: Magnus Källström

Nåväl, kanske hänger jag lite mer med skallen under 2012 års upplaga kontra 2011, får se till att fixa till det till 2013. Gud vad tiden går fort, jag minns det här eländesloppet 2011. Kände mig däremot bättre förberedd iår, både på banan och i huvudet.

Men det var nära att jag inte vågade ta bilen ner imorse faktiskt, jag (läs: mest Crille) satte på sommardäcken på bilen i veckan och det blev ju såklart snökaos här natten som var. När jag klev upp låg det ett fint täcke över hela landskapet och det slirade lite fint när man tryckte på gasen. Så det fick bli smygkörning och tidigare åkstart istället för att vara på den säkra sidan då halkan åtminstone uteblev i slasket, det blev däremot bra väglag redan efter Avesta. Kom ner till Södertälje med god marginal, vilket är lite av mitt motto.

Hämtade ut nummerlapp och sen gick jag en promenad på banan och kollade vissa utvalda delar och kikade på lite linjer som jag och Ville pratat om på fejan inför racet. Och den första personen som kliver in i omklädningsrummet när jag byter om är väl givetvis densamme, vi har inte träffats sen Finnmarksturen om jag inte minns fel. Trevlig start på dagen!

Sen skulle det provrullas bana och det kändes faktiskt bra, kunde köra rätt avslappnat och den där orimliga skräcken från utförskörningarna förra året uteblev. Jag var nöjd och hade koll på läget helt enkelt.

Hade lite otur med lotteriet och fick starta längst bak i startfältet men det går ju uppför direkt och jag lyckdes smita förbi ganska många redan i första backen.

Foto: Magnus Källström

Efter en stund hade de i täten dragit ifrån och jag, Erik Karlsson och John Carlsson låg och kände på varann innan jag och Erik kom loss. Sen fick han en lucka som han förvaltade säkert hela vägen in i mål och jag rullade över mållinjen på en 6:e plats. X-Bowen kändes perfekt och energidrycken från Powerbar gjorde sitt jobb!

Placeringsmässigt det bästa jag lyckats med i dessa sammanhang sen jag började cykla, en bra start på säsongen! Passade på att följa upp detta med ett besök till TCM för att hämta upp en Corratec CCT Team med SRAM Red 2013. Hoppas på omisärväder imorgon så jag kan ta ut den på ett distanspass.

One thought on “Inget nytt på Kringelfronten.

  1. Ping: Arbetet bakom kulisserna inför 2013 | Jesper Hjortsberg

Kommentera

