Lugnet i stormen

Vaknade innan väckarklockan imorse och va väl så utvilad o glad, sträckte ut kroppen och vankade in i köket visslandes med grus i ögonen. Lyfter blicken över området och möts av ovan, det är väl så fint!

Nästa analys blev väl att det lär ju bli totalt Stockholms-snökaos på riksväg 50 till Borlänge, riksväg 293 lär inte va nå bättre när alla tagit av vinterdäcken trots nyckfullt April väder. Och mycket riktigt.

Fin som jag é så slog jag bara igång den bärbara och arbetade hemifrån istället för att ge mig ut på vägarna, hade ändå bara en massa möten som kunde skötas på distans i kalendern.

Så hann jag dessutom med att köra lunchfyror på lågkadens och det blev väl ett saftkalas i vanlig ordning. Har varit mycket på kontoret på sista tiden, att kunna träna vid lunch var mycket skönt för skallen.

Mycket i uppladdningen för mig just nu handlar om att bygga upp självförtroendet, försöker minnas banan och tänka positiva tankar! Det jag har gjort träningsmässigt har jag gjort, förlitar mig på den grund som jag står på nu när skiftet mot tävlingssäsong närmar sig.

Imorgon verkar vi få en rolig premiär av Gästrikecupen om prognosen håller, blött och jävligt. Lutar åt att det blir samma väder på Lördag i Södertälje.

Jag ska i vilketfall arbeta i Gävle imorgon och sover sen över hos Crille för härnäst på schemat är ett tvådagars förvaltningsmöte i Älvkarleö mellan Ons-Tors. Tänkte släpa med cykeln ut dit och köra intervaller på Upplandsleden som en av de sista hårdlagda pusselbitarna i förberedelserna inför helgens premiär av SWE-Cup XC.

Andra pusselbitar som är på plats är stödet från Wenaas i form av energi från Powerbar, glasögon från Julbo och bland annat en riktigt rymlig Camelbak som kommer bli kalas för cykelpendlingen till jobbet då både ombyte, matlåda och dator får plats.

Och Ni, som inte lyssnat på den här EP’n, gör’t! Pepp!

4 thoughts on “Lugnet i stormen

Kommentera

