TT Källviken #2

Jag valde att rejsa mot klockan på hemmabanan i Källviken (bild ovan) istället för Keps Cup till slut ändå. Pratade med Micke igår kväll och hade lite beslutsångest om jag skulle åka eller ej med tanke på prognosen, har inget emot misär men det gäller att välja sina strider i bilen. Nästa helg när SWE-Cup sparkar igång spelar det ingen roll vad det blir för väder, en helt annan femma.

Så jag klev upp samma tid som jag kommer göra nästa helg när Kringelloppet körs, med tanke på bilresa. Åt racefrukost, simulerade bilresa och sen ut och provkörde banan vid 10:30. Ställde mig på startlinjen, gick igenom iprincip samma rutiner som vid tävling helt enkelt. Eftersom starten går nere i botten av en grusbacke vid golfbanan så kan man använda ljudet från när golfklubborna träffar bollen från de som står och tränar utslag som startskott, så får man en mer spontan start.

TT Källviken #2
Startbacke: 26.97 sek
Varv #1: 18:26.46 min
Varv #2: 18:30.50 min
Varv #3: 18:06.55 min
Totalt: 55:30.48 min. (16,24 km 400 h.m)

Förra gången såg det ut såhär, på två varv:
TT Källviken #1 
Startbacke: 30 sekunder
Varv #1: 19:16 min
Varv #2: 18:58 min

Snabbare i starten, på varven och med ett extra varv. Känslan va väl sådär, men sålänge det gick fortare så klagar jag inte! Får se vad jag kan skaka fram för tider imorgon.

De här är riktigt roligt, grattis Jenny och Emil!

Kommentera

