The Office

Ställde mig och stirrade ut genom fönstret från kontoret i Borlänge med tom blick imorse. Konstaterar att den förebyggande arbetsinsatsen i helgen var väl fin, med tanke på hur ambivalent och trött i skallen jag börjar bli. Om jag inte hade förebyggt lite så hade saftkalaset varit ett faktum redan. Bara en intervall(dag) kvar, sen helg (och troligtvis mer förebyggande arbete inför nästa arbetsvecka).

När jag kom hem gick jag in i sovrummet och stirrade med lika tom blick på Monarken och undrade lite smått om det inte är en rätt dum idé att ha sängen och Monarken i samma rum ändå? Det var kaos redan innan det började.

Får baka lite bröö och ladda batterierna istället. Brukar baka en limpa var 10:e dag eller så.

Jeppes Yoghurtbröö

3 dl Ekologiskt Rågsikt
3 dl Ekologiskt Grahamsmjöl
1,5 dl Ekologikt Vetemjöl
0,25 dl Chiafrön
0,25 dl krossade linfrön
1 tsk salt
2 msk Aniskrydda
2 tsk bikarbonat
1 dl Rårörda lingon
0,5 dl svensk honung.
4 dl ekologisk turkisk yoghurt.
En näve Solfrosfrön

Blanda mjölsorter och salt/bikarbonat/anis + frön i en bunke. Blanda sen i rårörda lingon, honung och yoghurt. Rör om till en kletig deg och lägg i degen i en smörad brödform, släng på en näve solrosfrön på toppen och in i ugnen 45-50 minuter på 175-180°.

4 thoughts on “The Office

    • Vad trevligt med en medcyklist och kollega! Vi var alltså två av de lyckliga cirka 100 utvalda/frivilliga/beordrade med andra ord? :)

      Jag va väl så trött att jag inte äns orkade skratta åt McDonaldsliknelsen. Vad jobbar du med på ICT?

  1. Lite febrig i veckan och på gränsen till att stanna hemma i sängen men jag tyckte ändå att workshopen var OK, även om många nog har större förhoppningar än förhållningssätt och ordning&reda. Men jag är också van med att Daniel Skarp ska likna med Donken och allt möjligt och vet att han håller lite låda :-)
    Jag började i höstas som innesälj i stockholm efter en omstart i yrkeslivet eller vad man nu vill kalla det. Cyklar mest lvg nuförtiden och då breveter och sånt gubbskit. Körde PBP i fjol och ska köra 1001 miglia italia i höst. Får väl ta med ombyteskläder och skor om man kan cykla i källaren på Jussi Björlings väg. En 4×4 kan man ju hinna med på lunchen :-)

    • Jadå det var en av de bättre på senare år. Det gäller väl att hålla förhoppningarna på en rimlig nivå, så att säga.

      Det finns ju tre monarker i olika dåligt skick nere i källarn så det är bara o gå loss! :) Har själv uttnyttjat den förmånen ett par gånger.

Kommentera

