Anaeroba framsteg!

Vaknade upp sådär härligt barskt inatt av en instinktiv känsla att en 5 sekunders spurt in till toaletten var det ända (notera) rätta, hann väl inte ens öppna ögonen förrens jag satt på plats. F-an vad snabb jag é, tänkte jag med slutna ögon. Vaknade upp med en sådär-känsla i kroppen imorse, så en safedag utan cykelträning men heller ingen magsjuka eller annat känns som ett +/-0 resultat.

Istället har jag ägnat mig åt att arbeta halvdag för att minimera kaoset kommande vecka på kontoret. De rullar på om vi säger som så, tiden är ju prioriterbar till viss mån. Och påtal om tid så ser mitt stapeldiagram ut såhär för 2012:

Vecka 5 = Dödsförskyld. I övrigt frisk. Sen är det väl mer intressant vad man gör med tiden och inte tiden i sig.

När vi är inne på tid så kan man väl konstatera att den gått oerhört fort även iår, mindre än två veckor kvar till SWE-Cup XC startar i Södertälje. Jag ser framemot att kliva in i Säsong 3 av den här elitsatsningen och se vart det bär av! Men innan dess ska en Kepshelg och premiären av årets upplaga av Gästrikecupen avklaras.

Önskar givetvis även alla andra medcyklister lycka till, så ses vi på startlinjen!

3 thoughts on “Anaeroba framsteg!

Kommentera

