En närmare titt på min skogsmaskin

Ram: Corratec X-Bow 29er (Storlek: 49)
Gaffel:
DT Swiss XMM 29″
Växelgrupp: SRAM XX, BB30, 39t fram & 11-36t bak. 160 mm bromsskivor.
Kedjestyrare: E*thirteen
Däck: Maxxis IKON 2,20″ 29er
Styre: Trutativ Noir T30 (670 mm)
Styrstam: Ritchey Carbon WCS 90 mm +/-6°
Hjul: NoTubes ZTR Race 29er med DT240s nav.
Pedaler: Crankbrothers Eggbeater Level 11
Sadel: Tune Speedneedle
Flaskställ: zzyyxx carbon

Vikt: 8920 gram.

Har väl cyklat distans idag med! I skogen den här gången, med ovanstående som sällskap och det va ju så trevligt! Kände att jag behövde få åka fincykel på lite stig och inte bara borra landsväg och grusväg. Det blev en hel del snurrande i Källviken och vid Lugnet/Jungfruberget, lyckades iaf skrapa ihop över 4 timmar och 1350 höjdmeter innan jag begav mig hemåt.

Det har inte varit långt till leende idag precis!

2 thoughts on “En närmare titt på min skogsmaskin

Kommentera

