Tack för titt’n!

Idag var det några fler som dök upp vid Postenparkeringen än tidigare, skoj! Ovanstående foto tog Öijer innan vi rullade ut mot Vika gemensamt. Jag, Öijer och Stefan Snell vek av för att köra en längre runda söderut när vi kom till Vika medans de andra rullade runt Runn.

Vi styrde mot Långshyttan, jag växte upp och bodde där tills jag började gymnasiet i Sollefteå och har inte varit där på väldigt väldigt många år. Så det blev lite nostalgi när vi rullade förbi byn och även en del andra ställen längs vägen.

Tack för titt’n, så att säga.

Tid: 03:42:34
Distans: 111,33 km (30 km/h snitt)
Snittpuls: 150 bpm (75% av maxpuls)

Superbowen rullar väl så fint på asfalten utrustade med Ikondäck, kände mig stark idag så det i kombination med det andra bidrog väl till högre farthållning. Har varit en lugnare vecka mängdmässigt för mig, det var först igår och idag jag faktiskt börjat känna mig piggare. Gäller att ha tålamod och acceptera att det är olika från gång till gång, kroppen styr.

Körde första distanspasset med Diadorasulorna, räckte med en lite tjockare strumpa och GripGrabs Race Aqua överdrag för att hålla mig varm om fötterna, på händerna körde jag Insulator och mina gamla Shark och även de gjorde sitt jobb! Skönt med vårväder.

Nästa vecka ser riktigt lovande ut!

Jag har ju börjat reka lite stigar och möjligheter häruppe kring Galgberget/Källviken, har en fin bana precis utanför dörren som jag tror kommer hjälpa mig bli bättre både tekniskt uppför och utför. Det är bara att vända på steken beroende på vad man vill träna, men än är det en del riktiga isgator kvar som bör försvinna innan man kan trycka på ordentligt överallt.

Om vädret blir som utlovat så är det inte långt borta.

4 thoughts on “Tack för titt’n!

  1. Bra jobbat! Blir smått avundsjuk på er frånvaro av metervis med snö! Men vi har iaf fina skoterspår. Själv börjar det dra ihop sig för säsongen och jag är fortfarande laddad för att göra något av den.

Kommentera

