Jungfruberget x2 + 10/20 intervaller

Steg upp vid 7-tiden och slängde mig på cykeln samtidigt som jag förberedde älgstekens förvandling till tjälknul. Begav mig till Jungfruberget för att spana läget lite till eftermiddagen, men blev kvar i en timme. Det är ju så roligt med MTB och så fint här i Falun.

Varför bo någon annanstans i Sverige när man kan bo här!

Efter lunch blev det 60 st 10/20 intervaller, som jag nu utav mindre nytta men ren nyfikenhet håller på och försöker hämta någon slags snitteffekt ifrån med hjälp av kadensmätningen.

Det blir ju lite bök.. dels för att det är svårt att få pendeln exakt på den belastning man vill varje intervall med igångdraget och svängningen kontra den korta intervalltiden, men det går att minimera med lite taktiska igångdrag. Ibland är man mitt på målet, lite över och lite under så jag tror det jämnar ut sig. Det går att exportera passet i textformat men snittkadensen per 10 sekundare verkar inte vara så lätt att få ut från den filen så det blir manuell matning deluxe in i ett Numbersdokument (Excel).

Men rent krasst kan vi säga att just den här typen av arbete verkar mina ben behöva lite mer av..

 Och så vidare..

Efter detta så satte jag mig på 29ern igen och cyklade upp till Jungfruberget för en repris, blev kvar en fin stund även på eftermiddagen. Det går bättre och bättre i skogen nu tycker jag, gäller bara att fortsätta nöta, nöta, nöta och utmana, utmana, utmana så man kommer framåt.

Nu toppar vi av den här dagen med tjälknul på älgstek och rotfrukter!

Kommentera

