Självdistans

Igår anlände teamkamrat Rock n’ Roll Simon till Falun, han cyklar runt-runt i Velodromen denna helg och sover hos mig mellan varven.

Simon passade på att ta med sig mina tävlingsskor (Pro Trail 2.0) och lite provkläder från Diadora efter att han och Micke var och besökte Wenaas tidigare i veckan. Kommer bli grymt fint!

Vi spenderade väl första kvällen med att prata träning och jag fick se ett av de färggladaste träningsdokumenten på länge på Simons dator. Fanns väl nån slags logik däri bör tilläggas.

För egen del träningsmässigt så börjar jag bli sliten, så jag rundade av den här senaste 21-dagars perioden med ett solodistanspass i solskenet idag. Blåste väl sådär lagomt nedbrytande sista 2 milen hem och jag blev tröttsatan, uppdrag slutfört.

Blev fina 4,5 timmar i sadeln och ganska precis 11 mil (1089 h.m).

Imorgon är tanken att starta med en totalvilodag, sen får kroppen bestämma när det är dags att sparka igång igen.

En ledig Söndag var ju ett tag sedan, tycker däremot att jag förtjänat den.

One thought on “Självdistans

Kommentera

