Okomplicerad tillvaro

Niki & The Dove – Mother Protect (Goldroom Remix)

Ovanstående låt i huvudet och den där Stångtjärnska idyllen resulterade i en fin eftermiddag, hann precis runt skogsspåren innan solen gick ner och det blev mörker. Gjorde inget att spåren var lite sisådär och att det högg som fasen hela tiden och glidet var obefintligt. Mer eller mindre normalläge när jag skidar ändå. Längsta skidpasset iår á 24 km.

Fördelar med dåligt glid och hugg är ju att det inte är någon risk för att lägga sig i kurvorna p.g.a hög fart iallafall. Jag har en hemskt dålig teknik men överlever på att jag inte bryr mig så mycket om det.

Har väl morgontränat också, men det till skillnad från eftermiddagens balsam för själen var snarare balsam för tröskeln med en fin 40 minutare.

Imorgon blir det totalvila p.g.a heldag i Gävle med möten och arbetsplatsträff +MAT, om allt faller rätt så hoppas jag på kanonfyror på Fredag. Om inte, så gör jag det bästa av det eller stuvar om. Okomplicerat, precis som förhandsbeskedet gällande tävlingscykeln.

Kommentera

