You, me and Otis.

Vet inte hur många sessioner vid diskbänken som Otis har räddat mitt mentala välmående med sitt odödliga sväng. Otis Fuckin’ Redding.

Finns väl inget bättre tillfälle att lyssna på Otis som när man diskar, för det är väl vardagens gröfvsta vemod att diska. Varje gång jag står där med suckande blick och stirrar ner i porslinsmutsets avgrund, så frågar jag mig själv gång på gång varför jag inte fyller det där hålet i min hjärna, min plånbok och det där utrymmet nere till vänster med en diskmaskin.

Men då kanske det som faktiskt är fint med att diska försvinner? Min tid med Otis i vardagen.

One thought on “You, me and Otis.

  1. Ping: Jag kapitulerar.. | Jesper Hjortsberg

Kommentera

