Överlevde natten

Status i Dödsförkylningsläget: Odramatiskt! Blev inget mer än lite snorande i förrgår. Nollvision 2012 lever ännu.

Ett M.A.Q pass och lite testcykel blev dagens aktiviteter. Försökte mig som vanligt på fyror, men benen var som strejkande fransoser, extra ovilliga till samarbete utan rim och reson. Får bli omförhandlingar imorgon, ständiga omförhandlingar.

Min favoritövning för stunden när det gäller M.A.Q är Draken, jag kör den 3×16-20 (8-10 per ben) och mellan varje set slänger jag in 2 min plankan under ”vilan”. På kontorsgymmet är 20 kilosskivan den tyngsta som finns, även om det skulle gå att lasta på mer så duger den gott för ändamålet. Jag följer inte programmen slaviskt, kör det jag känner att jag behöver och är dålig på och sen fokuserar jag på bålen lite extra.

Dags för en ny header också, Öijer har ju tagit en så rogivande bild från gårdagens vinterdistans. Klippte bort Lars Bleckurs falukorvsmacka ur bilden bara, sparar den halvan som idolbild istället.

Kommentera

