Flygande varv #3.

Hängde nästan på låset till Velodromen imorse, hade väl sån perfekt timing att Roine kom och öppnade precis när jag rullade upp till dörren med 29ern. Vi var ett fint gäng idag med, Rytz och Ekstam var där t.ex. Bara en sån sak.

Har provat på det här med flygande varv 3 gånger nu, men man är väl ingen Chris Hoy precis. Första gången släpade jag mig runt på 13,24 sekunder. Andra gången på 12,80 sek och idag putsade jag det til 12,55 sek. Det är så mycket teknik att ta ett varv snabbt, man lär sig något varje gång. Sen krävs det ju såklart en del hel del kraft att vara snabb med.

Efter Velodromen blev det ett sedvanligt varv runt Varpan med trötta ben och matfunderingar.

Nu sitter jag och finslipar på tävlingsplaneringen till nästa säsong, vilka tävlingar ska man köra? Vilka ligger högst i prioritet? Vad har de banorna för egenskaper jag kan träna på nästkommande period? Vilka banor tror jag passar mig? etc etc.

Tror jag tar en powernap innan jag svarar mig själv på de frågorna. Gör inget annat än äter, sover, arbetar och tränar just nu. Det fungerar helt okej i perioder utan att man kör ner sig i botten mentalt. Men man behöver vila ibland, inte bara fysiskt, nästa vecka blir det lugnare och det ser jag framemot. Vilket är ett gott tecken!

Kommentera

