Förväntningar på säsongen 2012

Jag är grymt taggad inför nästa säsong, har nog aldrig varit såhär motiverad inför något i mitt liv som jag är när det kommer till den här satsningen. Samtidigt tycker jag att jag har rätt nyktra förväntningar, jag vet att jag gjort fina framsteg under denna säsong jämfört med 2010 och vägen framåt kommer inte alltid vara spikrak. Det förstår jag.

Det jag lägger energi på är det jag själv kan påverka, min inställning, min träning, mitt fokus och ingen annans. Placeringsmål är lite luriga på det viset att det till viss del beror på hur bra de andra är i förhållande till mig själv i en drös moment. Men sålänge jag känner att jag gör mitt yttersta, så får det bli vad det blir i resultatlistorna.

En drömbild jag målade upp när jag började cykla 2009 var att inom 5 år komma topp 10 i totalen i Långloppscupen.

Foto: Alltomcykel.se

Så, om man ändå vill envisas med placeringsmål så skulle det väl vara en topp 10 placering i någon av deltävlingarna i cupen under 2012. I övrigt är mina mål effektbaserade eller arbete med den mentala biten, som vanligt.

Sen skulle jag vilja köra lite långlopp i Norge, men det är mest logistiken som fattas i det fallet. Åker inte själv dit utan support av något slag. Finns ju tid att planera ett tag till!

Och nu har snön kommit till Falun, hoppas kunna ge överkroppen lite stryk i längdspåren inom kort. Jag sträckte ju nästan bröstmusklerna när jag skottade snö imorse.

5 thoughts on “Förväntningar på säsongen 2012

  1. kommer bli spännande att följa dig under säsongen och den där top 10 placeringen är jag övertygad kommer komma under säsongen.

    Hur ser du på XC-cupen under nästa år?

  2. Tack för peppen, återstår att se! :)

    Jag tänkte skriva lite kring det och om XC-cupen när jag lagt en preliminär tävlingskalender. Men som det ser ut just nu är det inget jag prioriterar överhuvudtaget faktiskt.

    • Tack för de orden Ville! Ja kommer väl o dregglar i Södertälje i april iallafall ;)

      Du får börja bearbeta frugan då så åker vi 2013? :) Är faktiskt riktigt sugen på något etapplopp längre fram, Cape Epic eller Transalp etc.

Kommentera

