Trapptest 1,2,3.

Ni vet väl vad jag menar va? När man går eller drar sig uppför trappsteg kan man få en rätt fin indikation på hur slöa ben man har. Efter dagens morgonövningar så satt jag så skönt i min kontorsstol uppe på 5:e våningen fram till lunch, skulle precis gå och plocka fram matlådan och avnjuta en isfrusen pastasallad med kassler. Hungrig som få!

Precis då går brandlarmet i huset.

Såklart var det ingen övning heller, gick ju skitbra nedför men sen när hela huset skulle tillbaks upp igen efter förmodat falsklarm så var det ju bland de värsta jag gjort på hela dagen.

Givetvis blev det väl lite ”kinder surprise” varning på hur hempendlingen skulle gå med tanke på detta, men det gick faktiskt över förväntan. Körde samma väg tillbaks, förutom någon freudiansk felkörning inne i Borlänge på morgonen då. 55 min dit, 44:30 min hem. Det går alltid fortare hem. Fast ta man i mer så går det ju fortare, såklart. Men känslan var natt och dag. Eller rättare sagt, smärtan var natt och dag.

Det var inte så långt som jag trodde heller, ska försöka skarva på lite framöver, just under dagens premiärpendling till och från en ”ny stad” var jag faktiskt bara glad att hitta dit och hem, högre mål än så hade jag inte. Och cykelmässigt har jag ju anslutning till Runnleden bara runt knuten, det ligger verkligen perfekt till häruppe för cykelpendling till betongstan.

När jag kom hem så dumpade jag lite grejer och stack ut och trampade ur pendlingen i närområdet, finns ju vad det verkar ett skidspår precis utanför dörren i princip, hur fint är inte det? Dessutom verkar det vara tämligen lättåkt mot de där självmordsbackarna uppe vid Lugnet.

Det har varit en stressig dag på kontoret, men det släppte 03:21 min in i hemcyklingen. Livet är fint!

Dagens låt: Ashley Wallbridge – Vision [Cut mix] – Intro edit

4 thoughts on “Trapptest 1,2,3.

Kommentera

