Ett särskilt farväl, Testebovallen.

Har väl varit på styrelsemöte med Gävle CA! Här håller grabbarna på att lyfta fram fikabord och samtalszon. Trevligt som vanligt, det är bra stämning i styrelsen tycker jag. Sen äter vi ju kakor också, bara en sån sak! Jag kommer försöka vara med så mycket jag kan även fast jag flyttar och fortsätta skriva en del på klubbens hemsida.

Efter att jag kom hem från styrelsemötet så var det 15 grader ute, lika bra att passa på att ta en pannlampspass tänkte jag. Så det blev en Sportklass TT á 3 varv vid Testebovallen, 2009 års bana. Som så många gånger förr.

För er som inte känner till det så är det platsen där jag körde min första tävling på MTB någonsin, en deltävling i Gästrikecupen 2009. Då körde jag i sportklassen och var väl stummast på den här sidan dalälven efter de 3 varven. Kände mig i bedrövlig form och lovade mig själv att ta tag i saken. Har nött den där banan ett par gånger sen dess.

Resultatlista Sportklass 3 varv 2009:

Varvtiderna dagen till ära: 08:10, 08:22 och 07:59 vilket resulterar i en sluttid på 24:31 min. Inget personbästa men nu är väl cirkeln sluten, det blev ett sentimentalt farväl till Testebovallen och ”soffan” ikväll.

Bara att hoppa i säng nu, upp tidigt imorgon och lyfta lite skrot!

2 thoughts on “Ett särskilt farväl, Testebovallen.

Kommentera

