Att träna sig själv.

Innebär att friska upp minnet lite.

Det tar sin tid, speciellt med ett skenslött läshuvud som mitt. Utöver diverse (antaligen snart vetenskapligt förlegade) böcker så finns ju PubMed och alla olika sorters åsikter och teorier att beakta.

Man fullkomligt drunknar i olika råd och rön, till höger och vänster.

Bäst av allt vore väl kanske att ha någon annan än mig själv som tränare. Men det är inget saftkalas att lägga det i händerna på någon annan heller, det är för min del väldigt viktigt att det känns rätt med den personen som tar sig an uppgiften. Och att den personen har tid att ta sig an mig, givetvis.

Men det här är ju något som är bekant för ungefär 98% av alla som håller på med det jag gör, på en höft. Jag är inte ensam med de här tankarna, hoppas jag. Det viktigaste jag upptäckt är att oavsett vilken linje man väljer att gå på gäller det att ha balans, tro på det man gör och att ha en långsiktig plan. Alla de sakerna är heller inget saftkalas.

Påtal om det, denna vecka är avklarad träningsmässigt. Blivit en del cykling, fortfarande på känsla och efter lust. Dåligt med intervaller, så att säga.

Dagens: Gabriel & Dresden – Tracking Treasure Down Revisited (Edit)

One thought on “Att träna sig själv.

  1. Ping: +1 Monark | Jesper Hjortsberg

Kommentera

