Se på norrmännen och Cykelvasan.

Det är en rätt slut en bakom skärmen idag, idag blir det stenlugnt på aktivitetsfronten! Men å andra sidan har jag ju cyklat en del de senaste 10 dagarna så jag kan gott slöa lite idag.

Cykelvasan fortsätter imponera, nu utökar de antalet startanden till tävlingen nästa år. Långloppscupen + Cykelvasan = sant. Jag har ingen större erfarenhet av föregående år men det känns som om det är här utvecklingen av svensk MTB ligger just nu, det som drar folk till sporten.

Något som skulle behöva lite positiv utveckling är SWE-XC cup, den var inte vacker iår.. skrev ett kort inlägg om Norrmännens motsvarighet på Twitter. Tycker SCF har lite att lära där. Kolla in Norrbaggarnas trampistförbunds Youtubekanal t.ex.

CX säsongen startar snart på riktigt här i Sverige, Öijer och Stizze skriver lite om Cross Vegas, ett litet evenemang på andra sidan sjön. Det ser ju tämligen skoj ut, men det blir ingen CX för mig iår. Ska däremot försöka komma iväg och kolla på nån tävling live för att se om det kan vara något att lägga ner lite tid på nästa år!

Påtal om nästa år så sitter jag och arbetar fram några konkreta mål till nästa säsong, det är alltid roligt att sätta upp nya mål! Det är nästan en förutsättning för att ta sig igenom vintern, ett ljus i tunneln, en anledning till slitet. Utan en målsättning skulle jag inte kunna hålla på med det här, det ingår nog lite i min ”allt eller inget” mentalitet.

På gott och ont, jag kommer bli en hemskt dålig motionär en vacker dag.

Har Lagt till en ikon på startsidan som länkar till en Spotifyplaylist innehållande de senaste musiktipsen alá ”Dagens låt”, kan vara kul att ha dem samlade.

Dagens låt: Roots Manuva – Witness (1 Hope)

5 thoughts on “Se på norrmännen och Cykelvasan.

Kommentera

