Lika som bär

Den här tvättmåndagen kom väl inte en dag försent, fick slänga på mig ett par långkalsonger efter rullpasset idag, för att ha något under mysbyxorna medans tvättmaskinerna går på fulla varv här på Idrottsallén. Välplanerat säger jag, ungkarligt säger andra. Ett rullpass förresten som var mer än välbehövligt efter dagens kontorpass, finns inget bättre än att cykla. Alla borde cykla. Den som påstår något annat förstår inte bättre.

När jag skrev ovanstående rad tänkte jag instinktivt att t.om han den där Göran Greider på Dala-Demokraten cyklar väl? Googlade men fann inte en bild på Göran+Cykel, blev lite besviken man fann något annat istället.

 

 

 

 

Överlag rätt nöjd med den tiden jag la ner.

Börjar känna mig rätt färdig med det här Idrottsalléandet i Gävle nu, 19 dagar till står jag nog ut. Längtar t.om lite efter vintern, hoppas på en bra vinter med mycket längdskidåkning och skoterspårscykling.

Dagens albumtips @ Spotify: Gabriel & Dresden – Mixed for Feet Vol.1.

4 thoughts on “Lika som bär

  1. Lika som bär…. ja ,vet inte om jag håller med!!!
    Du skrev tidigare om att summera träningen som har varit. En sak som jag tycker skulle vara intressant att höra hur utfallet ifrån. Jag fick intrycket att du ett tag körde väldigt mycket långa pass, åtminstånde noterade jag här på bloggen, att du gjorde många 5 timmarspass. Vad hade du för tanke med dessa långa pass? Blev resultatet det tänkta? Funderade på om dom ingick i ett långsiktigt tänk, till nästa år typ? Har inte någon erfarenhet av så långa träningspass, har bara kört så länge, eller längre, på Finnmarksturen och från det att jag tävlade med slädhundar. Det är inte lätt med så långa pass! Hoppas att du vill ta dig tid och försöka dig på en utläggning av dit resultat och tankar runt detta. Magnus

    • Hemskt lika ju!!

      Ja det handlar väl om adaption till träningen först och främst. Ju bättre tränad man blir dessto mer behöver man träna för att bli bättre. Därför det är så fint i början..

      Just den perioden du hänvisar till var nog en del i ett försök att toppa formen, första 1-2 veckorna med mycket mängd för att sedan trappa ner och köra lite kortare intervaller osv. Och sen hoppas på lite kompensation för slitet veckorna innan och fina ben på dagen D. Hade väl inga superkalasben, men det var inte förgäves heller. Det är lite fingerspel det där, att hitta rätt. Sen om det gav det resultat jag önskade vet jag inte, har ju varit rätt jämn över säsongen. Inga toppar eller dalar i resultaten, men det kan ju även bero på att formen följt konkurrenterna snarare än att jag inte lyckats bli bättre över säsongen sett. Svårt att säga. Å andra sidan, är jag ingen expert. Snarare experimentalist. Man lär ju prova sig fram och se vad som händer :)

      Sen finns det ju periodisering från säsong till säsong att ta hänsyn till, personligen kan jag tycka att nu när min kropp börjar bli lite mer van med träning och när jag har tiden (ingen familj etc.) så kan det vara värt att försöka få mina timmar i sadeln och satsa på andra egenskaper nästkommande år.

      Men rent generellt när jag kör ett distanspass så håller jag mig ikring 4-5 timmar, det brukar räcka för att bli trött.

      Det handlar väl om att bryta ner och bygga upp, samma sak där ju bättre tränad man är.

Kommentera

