Inte utan min bakdämpare!


2010-07-21, det var senaste gången jag satt på en hardtail. Det var dagen jag fick hem Giant Anthem X ramen. Och eftersom den nu befinner sig i Bromma så har jag fått låna Perssons hardtail, en Giant XTC Advanced 3, som råkar vara min första tävlingscykel som han köpt av mig.

Det är inget saftkalas att cykla hardtail precis. När vi kom ut till Högbo och skulle in i lite stökigare terräng skrattades det en hel del och man kände sig handikappad på riktigt, varje moment kostade mer energi och farten blev därefter.

En hardtail är verkligen inget för mig, jag är alldeles för talanglös för det. Om det nu fanns några tvivel kring det innan så är de bortblåsta nu.

Planerar lite inför grundträningen som komma skall, hoppas fortfarande det löser sig med lite stöd på den fronten men om det inte gör det så har jag nu iallafall en plan för att grotta mig igenom ytterliggare en vinter!

Jag hade en fin period i vintras inför den här säsongen, förutom en miss i timingen då. Kan jag bara få in lite mer cykelträning och hålla ut lite längre in på nästa år med grundandet så ska det nog gå fint! Och så hoppas jag att jag får fin sparring från några andra nöjdingar i Falun såklart.

4 thoughts on “Inte utan min bakdämpare!

  1. Jag är av naturen lat och en hardtail tvingar mig att lyfta på rumpan:)

    Är lite sugen på att avsluta säsongen efter att ha läst din blogg, men jag har (ve och fasa) ett UCI-löp i Danmark samt ett marathon kvar. Urk.
    Och det känns inte bra att avsluta säsongen med tre DNS på raken.
    Så jag får ta mig samman en månad till.

Kommentera

