Långlopps-SM: Finnmarksturen 2011.

Ny bana för iår, 71 km istället för 112 km. Men den nya banan var fin tyckte jag, kul att ta den lite närmare ”folket” och det var bra med publik ute längs banan. Något man saknat på en del ödsliga grusvägar på den äldre varianten även om den också hade sin tjusning såklart.

Har inte så mycket att säga om hur loppet var mer än att jag märkte ganska snabbt vad som gällde och sen var det bara att anpassa farten efter det och satsa på överlevnad och målgång. Blev t.om lite värre än jag trodde på förhand, årets sämsta prestation. Matchades med årets sämsta ben och rygg. Gjorde så gott jag kunde, precis som vanligt. Lite trist att man inte var piggare bara, nu känns det bara skönt att det är över.

Landade på en 20:e plats vilket gör att jag skrapar ihop lite bättre snittpoäng nu när jag får räkna bort 33:e platsen på Billingeracet. Topp 20 i H-Elit är med dagens ben en gåva från högre makter.

Stjärnan i resesällskapet blev Sjudin som tog hem ett H-30 brons till Järbo, grymt!

Nu packar jag ihop denna säsong och tackar för mig, ska sammanfatta den när Långloppscupen är officellt över efter nästa helg och dammet har lagt sig.

Spontana känslan överlag är dock att jag är rätt stolt över vad jag har presterat iår med tanke hur länge jag cyklat.

Kommentera

