Sista Gästrikecupen för iår!

Sista deltävlingen av Gästrikecupen gick av stapeln ikväll i Sandviken, fick väl kanske inte det styrkebesked jag ville ha precis. Känner mig rätt slut som pedaltrampist för stunden. Men å andra sidan var det ju inga problem att få hjärtat att slå ett par slag! Banan hjälpte väl till en del med! Kort, intensivt och fint. En 35 minutare med cirka 93% av maxpuls.
Sen skulle man tydligen svänga o greja mitt i allt också, ni vet hur det är. Det blev rätt odramatiskt, fick ganska tidigt se mig besegrad av Palmberg och Sjudin idag med.

Gillar förresten Mankans ”slogan”: Föredetta elitsatsande mountainbikare, nu försöker jag bara vara snabb..

Foto och film: Daniel Eriksson.

Kommentera

