Blodröd sol

Det börjar bli höst nu, solen går ner tidigare och tidigare om kvällarna. Men det är fint att vara ute nu. Jag påminns om varför jag älskar att vara ute i naturen när solen sakta kryper under trädlinjen och mysdiset kommer fram på åkrarna. Det är en sån fin period på året för kvällscykling, fridfullt. Förstärkte det hela med lite sånger från andra våningen.

När vinden ligger rätt kan man t.om känna doften av svamp från skogen. När denna säsong är över ska jag unna mig en vecka där jag bara letar svamp som återhämtning, en svampvecka.

Känner mig grymt osäker på formen faktiskt, det svänger mer än Tarzan när han slänger sig från träd till träd känns det som. Men oavsett så ska det bli roligt att tävla i helgen!

Kommentera

