I fäders förberedelser.

Det var roligt att cykla idag, hade bra sällskap och då är de lättåkt.

Sjudin, Boström och Jag. Foto: Daniel Eriksson

Tempokörning på tisdagsrundan (cirka 32 km) blev det, sista passet innan Lördagen avklarat. Kalltsatan men pigga ben, som jag gärna behåller ett par dagar.

Har inga stora förväntningar gällande placeringar på Lördag, det är väldigt många bra och bättre cyklister med och tävlar, från olika länder. Men jag ser som sagt väldigt mycket framemot att deltaga och göra mitt bästa. Åker upp till Sälen imorgon och tänkte insupa lite atmosfär, kolla på sprinttävlingen och bara njuta av den sista helgen på denna semester.

Min träning tiden fram till Cykelvasan efter SM veckan:

Vecka 29
Mån: Lätt rullpass (TT 60 min dagen innan)
Tis: Bönatempo (44:32 min, 28 km) + nedrullning 30 min.
Ons: 5,5 timmar distans.
Tors: 10 min Tröskel på Testcykel, surben.
Fre: Vilodag.
Lör: 4×4 med 3 min vila + nedrullning 60 min utomhus.
Sön: 4 timmar distans.

Vecka 30
Mån: Vilodag.
Tis: 4×4 min med 3 min vila + 3 timmar distans.
Ons: 5 timmar distans.
Tors: Vilodag.
Fre: 4×4 min med 3 min vila + 30 min nedrullning.
Lör: Vilodag
Sön: Engelbrektsturen 80 km Långlopp.

Vecka 31 (bortrest)
Mån: Ingen träning.
Tis: Ingen träning.
Ons: 55 km tempoträning.
Tors: Ingen träning.
Fre: 40 min tröskel (backe)
Lör: Ingen träning.
Sön: 10×4 min med 2 min vila lågkadens Testcykel.

Vecka 32
Mån: Mixade intervaller i skogen på MTB.
Tis: 4 timmar Distans.
Ons: Vilodag.
Tors: 32 km tempo + 2 timmar distans.
Fre: Lätt rullpass.
Lör: CykelVasan 90 km Långlopp.
Sön: Lätt rullpass.

Lycka till alla ni som ska cykla!

Kommentera

