Engelbrektsturen 80 km.

Det blev lite tajt över mållinjen, fick uppleva en spurt för första gången sen jag började med detta självplågeri. I övrigt var det vedervärdigt slitigt för min del idag, kände mig helt slut redan efter halva loppet och fick gräva djupt efter lite sisu och ”rävspara” mig där det gick för att inte tappa stockarna och förståndet helt.

Jag är inte så King när det gäller positionering när det blir större klungor eller mata grusväg för den delen, än. Cykelvasan blir ett episkt lidande..

Fick en nytändning efter 65 km när vi blev ikappåkta av ett annat skönt gäng och är väl innerligt glad för det, för annars hade jag nog varit rökt salami. Försökte mig på några spasmer sista milen för att se om det kunde lyckas att få en liten lucka, är ju så mycket mindre panik att kunna korsa mållinjen själv så att säga. Men icke! In mot upploppet så förvaltade Stefan Dahl det bäst av oss som kom in i det gänget. Sen lyckades jag klämma mig in på en 14:e plats, för tredje gången iår.

Dagens topp 20

Resultatlista 

Och nu är jag sådär nöjdingförstörd i kroppen, ska bli kul att åka bil till V-norrland imorgon!

Tack till Thelbergs för langningen och Norbergs CK för arrangemanget och banan.

2 thoughts on “Engelbrektsturen 80 km.

Kommentera

