Doing what needs to be done..

.. men inte mycket mer. Blev belönad med en regnfri lucka på 4 timmar i sadeln som jag är tacksam för. Motvind satan, men inget regn. Körde långa tempointervaller på tunga växlar (så tungt det nu kan bli med 42-11t i utväxling), varvat med lite finstig. Kände mig stark, gårdagens fyror i skrubben var nog precis vad benen behövde.

Har kört ett par referenspass på 26:an nu och kan väl säga att 29’ern är trevlig! 26:an med, på sitt sätt. Om man ska 1 st cykel i sin arsenal och måste välja får man nog allt ta och prova de olika alternativen själv och se vad som passar just dig och din åkstil, samt ditt användingsområde. Om det hade varit det överlägset bästa alternativet för precis alla cyklister i alla miljöer på hela jorden, så hade alla kört på en redan.. Så min enda rekommendation är att om ni får chansen, prova och bilda er en egen uppfattning!

Jag har iallafall en klar bild för mig vad jag vill sitta på nästa år.

4 thoughts on “Doing what needs to be done..

Kommentera

