Giant Anthem X 29’er

Har väl kört lite på den innan, men nu har Sjudin varit så vänlig och lånat ut sin medans han är nere och trampar i bergen och då kan jag utvärdera i lugn och ro.

Första testet blev 3 varv vid banan i Järbo, där har jag kört en del iår och personbästa ligger på 01:00:41 min över de tre varven (långa varvningen vid starten). Klämde till med 01:00:32 idag, fast ryggen skrek redan på andra varvet. Ett pers är ett pers, men senaste gången vi körde däruppe så hade jag en riktig kanontid på gång innan cykeln och kedjan började strula, då var de första två varven neråt 19:20-19:30 min. Känns som om det gick fortare den gången än idag faktiskt. Ska åka dit med 26:an och köra lite till veckan också så får vi se hur det känns.

Banan i Järbo är bra att testa på p.g.a att det finns lite av varje, det går uppför i 5-6 minuter i början och sen blir det stenhällar nedför alá Lida Loop, en raksträcka där man kan mata på, teknisk stigning osv osv.

Pelle har gjort en smart remote lockout till bakdämparen, fungerar kanon!

One thought on “Giant Anthem X 29’er

  1. Ping: Giant Anthem X 29′er – Testandet fortlöper! | Jesper Hjortsberg

Kommentera

