Gilla läget!

Nu är det bara att gilla läget inför morgondagens Mörksuggejakt och inför SM nästa vecka. Det man har nu, det har man känns det som. Tyvärr känns väl inte formen riktigt 100%, men det är långt ifrån någon katastrof!

Imorgon blir det riktigt tufft! Många kommer vara i gott slag och det kommer gå fort på den banan, får se hur man tacklar starten uppför Vidablick. Ligger på en 14:e plats i totalen i Långloppscupen inför morgondagens race och det är över min förväntan med cirka 10 placeringar när jag satt och funderade inför säsongen.

SM däremot blir se och lära för min del. Är ju trots allt första mästerskapen i XC som jag kör, ska bli väldigt roligt att köra ett mästerskap i XC diciplinen, även om jag tror att jag är en bättre långloppsåkare överlag. Lite synd att det inte verkar bli något Långlopps-SM iår!

Igår blev det lugnt, var till Falun igen och tittade på en till lägenhet, var inte mycket att tänka på så jag tackade och tog emot. Känns skönt att ha det färdigt och det kändes rätt även om avsaknaden av skrubb sänkte helhetsintrycket något. Så nu är jag redo för hösten, kommer bli grymt.

Idag har jag som vanligt kört ett kort pass på testcykeln, och rullat lite med Sjudin i finvädret. Känner mig redo, bara att äta och va gla’ kvar!

Kommentera

