Lida Loop 2011

Vi åkte ner igår och passade på att cykla lite i Hellas, varav jag naturligtvis skar upp mitt framdäck och stod utan däck en Lördag efter 17.00 dagen innan race för att jag inte packat med reservdäck, jag plockade fram det innan vi åkte ner men tänkte att det kommer ju inte behövas och lät det vara hemma. Men allt löser sig, Pumpen och Dahlbom ställde upp otroligt snabbt, tack återigen grabbar för er välvilja!

Själva loppet i sig var riktigt roligt, precis som förra året när jag körde det för första gången. Då kom jag in på 02:46:34 och slutade på en 31:a plats, idag gick det lite snabbare och kroppen kändes bra vilket ju bidrar till rolighetsfaktorn. Det var över 1000 pers på plats idag som körde i olika klasser, det var kul att se.

Det blev till slut en 14:e plats av 66 startanden i Herrar Elit och tiden 02:28:26 över 65 km. Har ju en 25:e plats på Finnmarksturen 2010 som bästa placering i Långloppscupen, så detta var precis det kvittot jag ville ha. Detta är helt enkelt det bästa resultatet jag presterat sen jag började med detta. Var väldigt lättad när jag korsade mållinjen, det kunde gått helt fel även idag. Var i backen i rätt hög fart på andra loopen men landade otroligt mjukt och drog bara med mig lite skrapsår, var ytterst när att kränga av bakdäcket vid droppet i slutet på 3:e loopen men det tätatde till och jag fick behålla strax under 1 bar åtminstone.

Foto: Eva-Lena Eriksson

Utöver det tycker jag att jag disponerade mitt lopp rätt bra trots allt, man blir alltid trött på slutet. Det jämnar ut sig, som man säger.

Och nu är väl också ytterliggare två prestationsmål avklarade för året, Startfålla #1 och en topp 20 placering i någon deltävling av Långloppscupen. Allt på en och samma vecka. Nöjdingtillvaro.

Resultat finns här.

15 thoughts on “Lida Loop 2011

  1. Grymt kört igår, stort gattis. Har vetat hela tiden att du har den kapaciteten, bara att få ut det när det gäller. Det har synts dom ggr vi tränat och tävlat tillsammans. Syns i morgon.

  2. Ping: Första Ränneslättsturen avklarad. | Jesper Hjortsberg

Kommentera

